San Diego

Har gått noen dager nå siden sist jeg oppdaterte bloggen, vi har fartet så mye rundt og prioritert andre ting. Men en liten oppdatering skal dere få nå:

Mormor lurte på hvordan voksen-posjonene så ut nå barneporsjonene i Universal Studios var som de var. I går skulle jeg spise en litt liten og rolig frokost, men det er ikke så lett her i USA:

Her om dagen kjøpte vi billetter til sightseeingbuss. Trodde dette var det samme opplegget som i så mange andre byer; en dobbeltdekkerbuss med høreplugger der du hører en monoton stemme messe frem masse småkjedelig fakta om bygninger som du ikke ser forskjell på. Men her i San Diego kjører de rundt med små trikker, og førerene av disse var splitter pine gale! Utrolig entusiastiske og ropte og pekte og dro mange vitser og hadde små spørrekonkurranser osv! Kjempegøy og virkelig verdt pengene!

Første stopp var Hotel de Coronado. Her ble "Some like it hot" spilt inn, en film med blant annet Marilyn Monroe. Så vet dere det.
Digert hotell rett ved stranda. Her hadde de til og med en egen skøytebane!

Fint, ikkesant? Vannet var riktignok for kaldt. Etterpå spiste vi tidenes beste is i sola før vi fartet videre på "bussen".

Neste stopp ble Balboa Park. Det er en diger park med utallige museumer.
De har til og med Timken-museum. Teit at de har stavet feil, vel og merke...

Vi besøkte Air and aerospace museumet, med en egen alien-avdeling... Ikke spør; vi var egentlig på vei til et annet museum og oppdaget ikke at vi hadde gått på feil før vi hadde kjøpt billetter. Det skal nevnes at militærfolk som Espen får det meste av inngangsbilletter gratis... Så vi sparer veldig mye penger på det.
Tink fikk "fly" helikopter.

Etter Balboa Park dro vi videre til et kjempefint sted; Seaport Village. Her har de etterlignet en gammel havneby med flere spisesteder og en rekke små, artige butikker. Anbefaler virkelig alle å dra dit, hvis man er i San Diego! Etterpå spaserte vi langst promenaden i måneskinnet og tok en tur over San Diego Convention Center, det er helt sinnsykt stort!

På kvelden bestemte vi oss for å ta en tur ut og sjekke utelivet i Gaslamp Quarter, området vi bodde i er nemlig kjent for sitt yrende uteliv. Og det var kjempegøy, havnet på et sted der DJ spilte en rekke kule låter mens en trommis satt og spritet dem opp.

I går var planen vår å ta turen til Mexico, men bilutleiefirmaet tillater ikke at vi tar med oss Mustangen ut av USA, så det ble til at vi sjekket inn på et motell ved grensen og shoppet på et helt sykt stort Outlandsenter!

I dag skal vi i San Diego Zoo før vi cruiser tilbake til LA!

Og ja, det var den bilen da...

Mustang! Dette er noe helt annet enn Nissan Micra! Igår kjørte vi hit med soltaket nede, ganske kult!

Håper alt er vel der hjemme, men hvis det ikke er det så kan dere vente med å fortelle det til vi kommer hjem...