El Segundo

- tilbake til start

rain

Vi har nå sjekket inn på Hotel Hacienda igjen, hotellet vi kom til for 17 dager siden, helt utslitte etter den lange reisen og temmelig døgnville. Nå er vi tilbake igjen, mange opplevelser og erfaringer rikere.

Vi skal levere Mustangen innen kl. 11.30 i morra og flyet vårt går 18.30. Blir nok å henge rundt på flyplassen hele dagen, er enklest slik.

Idag har vi brukt dagen på å kjøre fra Anaheim hvor vi spiste frokost på Cheesekake Factory og til Melrose i LA. På hjørnet av Santa Monica Blv og La Brea Ave finnes det en aldeles utmerket butikk som heter ULTA. Her selger de alt mulig innen skjønnhet og pleie, for både hår og hud og kropp. Vi shoppet som gærninger sist vi var der og gjentok prosedyren med glans denne gangen. Liker det at vi i en storby som LA blir husket og ønsket velkommen som om vi var konge og dronning etter en hel uke! Og ikke nok med det, vi fikk mange gaver og betjeningen gav både meg og Espen klem da vi skulle gå!

Melrose er en kul gate! Her kan du shoppe vintage og masse annerledes og morsomt tøy! Jeg, for min del har for første gang i historien sett verdien av vindusshopping! Det var også i denne gaten vi spiste den beste tapasen noensinne sist vi var her; på Vinoteque på 7469 Melrose Avenue. Hvis du noen gang befinner deg i området så skylder du deg selv å gå hit og spise! Vi forsøkte igjen idag, men de åpnet ikke før senere på kvelden. En regnskur fikk oss til å trekke inn på en spennende meksikansk restaurant, Antionio's på 7470 Melrose Avenue. Her fikk jeg Chicken Mole- kylling med sjokolade! Alt er mulig her i USA! NAM NAM! På veggene kan du se bilder av innehaveren Antonio som blir stadig eldre, og en rekke kjendiser. Festlig lokale!

Etter maten måtte vi skaffe oss en ny bag å ha alt vi har shoppet i, og deretter kjørte vi avgårde til Hacienda Hotell. Det har regnet mye i flere dager her nå, og langs veien bort til hotellet ble vi sprutet ned av først en bil og deretter en til! Og da mener jeg ikke litt vann på leggen altså, men en fullstendig kalddusj! Vi var klissvåte fra topp til tå, gjett om de skulle fått pryl de sjåførene hvis vi fikk tak i dem!!!

Dette fikk meg til å lengte litt tilbake til tidligere i ferien, da det var 29 grader og sol! Da tok vi turen ned på Santa Monica Pier og Venice Beach.

Vi hadde også en strålende dag i San Diego Zoo da vi var der! Jeg likte Zooen veldig godt, selv om Sea World var enda flottere! Den største ulempen med Zooen var at den var enorm og bestod av veldig mange bratte bakker opp og ned, slitsomt å gå rundt en hel dag!

Her, som i Sea World måtte vi jo se et show. Disse to deltok i Sjøløve-showet. Enkelt, søtt og hyggelig show!

Noen av mine favoritter;

Nå skal vi spise nattmat på Ihop (klokken begynner å nærme seg midnatt), og vi skal faktisk spasere dit! Det er ikke normalt å gå rundt her, man trenger bil overalt- tro meg. Så er det bare for oss å krysse fingrene for at flyene våre går som de skal, hører rykter om at flere flyplasser er stengt pga snøvær- blant annet i Paris som vi skal til. Vel, satser på at vi er hjemme til jul!