San Diego

Zoo

Lokal tid: 9.25. Norsk tid: 18.25

På kjøreturen hit til San Diego tok vi en liten stopp og hvil langs veien, der det var et fint utsiktsted.
Her så vi Snipp og Snapp og en grusom gjeng med måker! Måkene fløy kjempesakte over hodene våre, jeg ble livredd og løp og gjemte meg i bilen. Det var en stakkars måke som hadde skadet foten sin og da ble jeg lei meg. Uuuuh! De andre måkene jagde den vekk så den ikke fikk mat, men da vi skulle til å kjøre stod den alene ved siden av bilen så jeg kastet cookien til Espen ut til den.

I går brukte vi hele dagen vår i San Diegos fantastiske Sea World! Været var herlig, stedet var nydelig og det var ikke altfor mange mennesker. Det har sine fordeler å være her om "vinteren"!

Først var vi innom akvarium og så noen grusomt stygge fisker;
Det morsomme med disse er at de ligner på flere jeg kjenner! Håhå!

Deretter så vi show med Killer wales, det var kjempekult å se på! Har filmet deler av showet men har ikke klart å laste inn videoer her enda, så dere får vente litt med å se.

Hilste på herlige, søte delfiner:
De svømte så nærme at man kunne ta på dem hvis man var litt heldig. Har filmet dette også, da det kom en bort til meg!

Så veldig mange pelikaner...

... og spise gelè med norske farger.

Anbefaler virkelig alle som befinner seg i området noen gang å ta turen til Sea World. Vi elsket stedet!

Mange hilsener fra oss!

Skrevet av Tinken 09:32 Arkivert i USA Kommentarer (2)

Farvel LA - Hei San Diego!

semi-overcast

Lokal tid: 9.06. Norsk tid: 18.06

God morgen Norge!

I går var vi på Universal Studios.
Vi spaserte rundt og tittet på alt som var å se rundt forbi, og tok en rundtur rundt på settet. Det var helt sinnsykt kult, der vi blant annet havnet på Scull Island og ble angrepet av King Kong og dinosaurer på verdens største 3D-lerrett med helt sinnsykt kule effekter, der blant annet vognen vi satt i hoppet opp og ned og til siden.! Holdt på å tisse på meg da en enorm edderkopp plutselig "hoppet på meg"! Videre opplevde vi jordskjelv i en undergrunnstasjon, der en tankbil ramlet ned fra veien over stasjonen og mot oss, en elv av vann fosset mot oss osv osv. Awesome!

Tink og Blues Brothers-bilen!

Før turen var vi sultne og gikk for å spise litt mat på Mel's Diner. Espen og jeg grabbet tak i hver vår barnemeny (som var normale porsjoner) og gikk til kassen for å betale. De som stod bak disken så rart på oss da vi tok dem, og han i kassa spurte; Are you SURE you want the children meny?!? Vi: YES! Han: Ok, but... hmm.. Han byttet ut de altforstorecolaene med litt mindre og slang med noen cookies som var med på barnemenyen. Alle som jobbet der virket overrasket over at vi skulle ha barnemeny, men vi var storfornøyde!

Etter turen tok vi en liten hvil på hotellet (tar på å være turist) før vi tok en rask shoppingrunde på Hollywood & Highland som ligger i gangavstand fra hotellet vårt. Behagelig å gå litt og ikke kjøre overalt. Valgte å ta middagen vår på Hollywood Blvd, men til vår store overraskelse så var det ikke veldig mange spisesteder der! Det hadde dessuten begynt å regne, og som de sa på Hard Rock Cafè, der vi endte opp med å spise; det var unormalt kaldt.

Var en kjempefin dag igår, men nå har vi bestemt oss for å forlate LA og kjøre til San Diego for å rusle rundt og bare kose oss. Er så mye å se og gjøre her i LA at vi blir helt slitne. Men kommer tilbake for mer senere i ferien!

Å, forresten... jeg lovte jo å vise dere bilde av bilen. For gi dere en liten smakebit:

Skrevet av Tinken 09:06 Arkivert i USA Kommentarer (4)

Hollywood

Lokal tid: 8.08. Norsk tid: 17.08

Dagen igår gikk med til å ture ut til LAX igjen og hente leiebilen hos Hertz. For 10$ ekstra per dag fikk vi oppgradert til en mildt sagt; ganske fet bil! Gjett om Espen og Tink var blide og fornøyde når de cruiste avgårde!! Skal legge ut noen bilder av "kjerra" når vi kommer tilbake i kveld! Å kjøre til hotellet i Hollywood tok sin tid, her i LA er det utallige lyskryss og veldig mange biler og store avstander! Vi har sjekket inn på Comfort Inn & Suites Hollywood, som ligger rett ved Hollywood Bowl og Hollywood Wax Museum. På en av våre små bomturer fikk vi også et glimt av halve Hollywood-skiltet, hehe!

Tok turen ut til Beverly Center, som er et stort kjøpesenter like i nærheten. En blanding av flest designer-butikker og noen litt rimeligere butikker. Men hvis du vil gå amokk så er nok et annet senter å foretrekke, tror jeg. Var fryktelig slitne da vi kom tilbake til hotellet og skulle ta en hvil før vi gikk ut for å spise middag. Men vi hørte ikke vekkerklokka og ble sovende hele natta gjennom! Sånn er det å være på ferie, man må ta livet litt med ro også. Bli kvitt litt jetlag og sånt.

Idag går turen til Universal Studios, etter at vi har spist frokost nr to på Ihop (Internasional house of pancakes, for den som måtte lure). Har som mål å se hvor mye jeg kan legge på meg under oppholdet her, selv om jeg for lenge sida har innsett at jeg kommer til kort når det gjelder amerikanere. Ved frokosten på hotellet idag var det ei jente som fylte på med et helt lass donuts som kunne fòret en hel familie!

Skrevet av Tinken 08:09 Arkivert i USA Kommentarer (2)

LAX

Velkommen til USA

overcast 12 °C

Lokal tid: 7.36. Norsk tid: 16.45.

Reisen vår startet hjemmefra kl. 10. Oslo-Paris gikk lett som en plett, digger flyet som bare hadde to-seters rader. Fint for par som reiser sammen. Men stresset begynte for alvor da vi nærmet oss Charles de Gaulle og begynte å innse at vi hadde fryktelig dårlig tid til å rekke flyet vårt. Da vi kom oss på shuttlebussen som skulle ta oss til riktig terminal, var det 15 min til boarding. Ble ikke noe mindre stresset av at navnet mitt (og Espen sitt) stod på en tavle der vi ble bedt om å gå til første og beste Air France-desk...

Der fikk vi nye biletter som var på hver på hver vår side av flyet, på to forskjellige rader! Dette lovte ikke særlig godt, 11,5 time på fly langt unna hverandre? Heldigvis fikk vi byttet på plassene da vi kom ombord på flyet, og det var flere som opplevde det samme som oss. Synes det er fryktelig dårlig at ikke de som reiser sammen automatisk får plasser sammen? Spesielt når man skal reise såpass langt og lenge.

11,5 time på fly er LENGE. Det var kokvarmt på begge flyene og jeg hadde vondt i hodet hele turen. Så da vi omsider kom oss til hotellet vårt, hadde fått mat fra roomservice (sykt store porsjoner, èn porsjon med spaghetti og kjøttboller var tilsvarende mengde som vi lager til oss to hjemme og fortsatt har rester igjen fra dagen etter) var kl blitt 8 hjemme i Norge. Mao, vi hadde vært oppe i 24 timer og var mildt sagt utslitte!

Til alle som skulle reise til LAX, og spesielt de som skal reise videre med fly derifra; beregn GOD tid! Og prøv å holde humøret oppe, selv om det er kokvarmt, du er fryktelig sliten og det er så mange folk og tar så lang tid at du lurer på om du noen gang kommer deg inn i landet.

Hacienda Hotel er et helt ok hotell for en natts søvn, men ikke et sted man blir lenge. Nå, etter en veldig god natts søvn er vi klare for frokost og ta en tur ut i LA. Vi har enda ikke funnet ut hvor veien går, men det blir nok shopping og spise-dag der vi bare puster inn alle inntrykk! Men først må vi tilbake til LAX og hente leiebilen vår. Tinken var rett og slett ikke i stand til å kjøre bil igår.

Håper dere har det fint hjemme i Oslo og ikke fryser ihjel. Her er det 12 grader og varmere skal det bli!

Skrevet av Tinken 07:38 Arkivert i USA Kommentarer (0)

Oslo-Paris-Los Angeles

Førjulstid og Roger Waters-konsert i USA.

Det er flere av dere som stadig spør om når jeg drar, når jeg kommer hjem igjen, hvor jeg skal osv osv. For at dere skal bli tilfredstilte legger jeg ut det som måtte være av (u)interssant informasjon.

Vi reiser avgårde fredag 3. des:12:45 Oslo (Oslo Gardermoen, Norway)
15:10 Paris (Charles De Gaulle Airport, France)
Ventetid: 1t, 20 min
16:30 Paris (Charles De Gaulle Airport, France) -
19:00 Los Angeles (Los Angeles Intl., California, USA)
Total reisetid: 15 t, 15 min.

Og mandag 20 desember drar vi hjemover igjen:
kl. 18:25 Los Angeles (Los Angeles Intl., California, USA)
Tirsdag 21 desember:kl. 14:00 Paris (Charles De Gaulle Airport, France)
Ventetid: 1t, 50 min
15:55 Paris (Charles De Gaulle Airport, France) -
18:20 Oslo (Oslo Gardermoen, Norway)
Total reisetid: 14 t, 55 min.

Vi flyr forresten med KLM/Air France.

Første natten skal vi tilbringe på Hacienda Hotel, som ligger rett ved flyplassen i LA. Er litt deilig å bare finne seg en seng, og ikke et bilsete etter den lange reisen. Så tar vi det hele derifra. Det minner meg forresten på at jeg må bestille leiebil iløpet av kvelden, er tross alt bare to dager igjen til vi reiser... Noen lurer på hvor vi skal og hva vi skal gjøre. Vi har ikke akkurat noen kalender og timeplan, men vi flyr til og fra Los Angeles, så tar vi det bare derifra. Har selvfølgelig noen planer, men dere får følge med etterhvert! Noen overraskelser må jo dere få også!

Og så må jeg selvfølgelig ikke glemme hovedformålet med turen vår, nemlig konsert i Honda Center, Anaheim, CA med Roger Waters som fremfører The Wall. Det blir definitivt den største konsertopplevelsen i mitt liv noensinne! Vi har dessuten fått helt sinnsyke plasser, sitter på rad 6 midt foran scenen! Men tro meg, det kostet.

Nei nå får jeg bare helt sinnsykt reisefeber her, du hører mer fra meg når vi har kommet oss avgårde!

Tink

Skrevet av Tinken 07:40 Arkivert i USA Kommentarer (0)

(Innlegg 11 - 15 av 35) « Side 1 2 [3] 4 5 6 7 »